Irakasle izatea eta irakasle profila
eraikitzea etengabeko lan bat da. Irakasleak momentuko gizarteari eta, beraz,
momentu bakoitzeko ikasle perfilari erantzun behar dio. Horrek adierazi nahi du
gaian aditua izateaz gain gai horiek gaurkotzeko betekizuna izan behar duela,
garaiko gazteen jarrera eta errealitatea ezagutu behar duela, metodologia
berriak ezagutzen jardun behar duela eta erronka berriei erantzuteko
prestutasuna izan behar duela.
Irakasleak ikasleek eduki jakin
batzuk barneratzeko erantzukizuna izateaz gain ikasle horiek autonomoak,
kritikoak eta herritar arduratsuak izateko ardura ere badu. Irakasleak bere
profilaren baitan balio batzuk izatea ezinbesteko da. Baina nola jakin zein
balio diren egokienak? Eta nola bermatu irakasle guztiek balio beraren baitan
jardutea? Galdera hauek eta horien erantzuna oso konplexua da. Erantzun
zehatzik ez baldin badago ere bide horretan lan egiteko konpromisoa hartu behar
dugula uste dugu. Horretarako irakasleen arteko lan harremanak sendotu eta
indartzea ezinbesteko da.
Aipatutako erronka guztiei aurre
egiteko irakasleak konprometitua, ikertzailea, berritzailea, integratzailea,
kolaboratzailea, komunikatzailea... izan behar du. Izate ezberdin guztia hauek
geureganatzeko apustu egin beharko dugu. Honela gizarteko arazo eta behar
ezberdinei bide eman eta gizartearen eta hezkuntzaren eraldaketa bat posible
izango da.
Erantzunkizun handia gurea ezta?
Erantzun diezaiogun bada neurri bereko lankidetzarekin!