Euskal Herrian herritarrek kezka handia
erakutsi dute hezkuntza kontuen inguruan eta modu aktiboan sustatu
ditu hezkuntza egitasmo euskaldunak. Horren erakusgarri dira, hala
nola, ikastola bakoitzaren inguruan herritarrek egin duten lan
izugarria edota eskola publikoan euskarazko lerroak irekitzeko auzoz
auzo egindakoa. Horren adibide da, baita ere, hezkuntza eremuko
jaialdietan biltzen den jendetza. Hauen artean daude baita, azken
urteotan herri eta ikastetxe desberdinetatik abiatutako egitasmo
diren Herri Curriculumak.Gaur egun ikastetxeak barneratua duen
Ikastolako Curriculum Proiektua (ICP), hankamotz geratzen da
ikastetxeak bere Hezkuntza Proiektuan garatutako filosofiarekin.
Ondorioztatu genuen, Curriculuma ez dela gai ikasleen garapenean
beharrezkoak diren jakituriak, balore edota gaitasunen barneratzea
bermatzeko.Gabezia hauen arrazoia, Hezkuntza
Sistema estandarizatu eta zurrun batera moldatzeko saiakeran, eta
beronek proposatzen dituen baliabideak txertatzean dagoela
ondorioztatu genuen. Horrela, denboraren poderioz, herrietako izaera
eta nortasuna kontuan hartzen ez dituen Curriculum bat izatera heldu
gara. Honek, hainbat arazo eta egoera arriskutsu sortarazi ditu,
horietako nagusia, gure herriko jakituria eta kulturaren transmisioa
eten egin dela. Hori dela eta, gure herriko balore, jakituria eta
izaera barnebilduko dituen curriculum baten beharra dagoela
ondorioztatu genuen.Herri Curriculum bat sortzeko hautua
ez da gure burutazio hutsa izan, Euskal Herri mailan ugariak dira
gisa honetako proiektuak. Gure herriak, betidanik izan du
hezkuntzarekiko sentsibilitate handia eta hainbat eratako lanak eta
borrokak burutu ditu. Euskal Herriko historia hurbilean, ikastolen
mugimendua jarri dezakegu horren adibide gisa, herriz herri,
hezkuntza euskaldun eta berritzaile bat garatzeko unean, norbanako
eta kolektibo ezberdinak batzea lortu zuena. Horretaz gain, gure
helburua garatu duten proiektuak ere aurki ditzakegu, hala nola
Euskal Curriculuma edota herri mailara joaz Orio, Azpeitia edota
Arrasateko Herri Curriculumak esaterako. Oriokoa litzateke azken
adibidea.Espainiako Estatuko gobernuak
inposatzen ari den hezkuntza erreforma atzerakoiak ere, LOMCE bezala
ezagutzen denak, eragina izan zuen herri mailako hezkuntza baten
beharrezkotasunaz ohartarazteko. Ez dugu hezkuntza sistema
orokortzaile eta doktrinatzaile batean sinesten, herritik eta
herriarentzako hezkuntza batean baizik. norbanako guztiok
ezinbestekotzat jotzen dugu, herriko izaerara moldatzen den zentroak
izan behar ditugula eta hezkuntza herriko denon ardura dela, hori
dela eta, izaera horri erantzungo dion proiektu pedagogiko bat behar
dugunaren ustea sakona dugu.
Orioko Curriculuma sortzen;
Orioko Curriculuma sortzen;