BEHAKETA
Behaketa,
definizioz errealitatea zuzenean deskribatzeko ahalegintzat ulertu
ohi da. Beraz, gertaera bere ingurune naturalean sortzen den eran
deskribatzea luke helburu. Kasu honetan, ikastetxeko errealitatean
kokatuko gara. Beraz, Irakasleak eta ikasleen arteko komunikazio eta
jokabide modu zehatzei buruzko informazioa jasotzeko tresna gisa
erabili dezakegu
Dena
dela, behaketa egin eta bertan jasotako informazioa interpretatu
aurretik, baldintza batzuk hartu behar dira kontuan. Behaketa
behatzailearen ikuspegiaren araberako izango da beti, horregatik
errealitatearen ikuspegi zatikatua bakarrik jaso dezake. Bestetik
behatutako jokaera oro egoeraren berezko faktoreek eragiten dute eta
jokaera hori sortu duten hasierako baldintzak zehaztea beharrezko
izan arren, ez da hori egingo.
Bestetik,
pertsonen jokaera behatuko dugunez, rol-joko bat dela ezin ahantzi
dezakegu (hauek interpretazio subjetiboak dituzte).
Bukatzeko,
ikertzailearen balio-hierarkiak, ikasitakoak, jasotako edukiek eta
kulturak behaketan eta datuen interpretazioan eragitearen arriskua
izan behar dugu kontuan, beti egongo baita aukera behaketaren
objeturen batekin enpatizatzeko eta aurkako jarrera pizteko.
Behaketa
egiten hasi aurretik zehaztu beharrekoa:
1.1
ZER BEHATU NAHI DA?
>
Parte-hartzaileak
Subjetu
eta objetuak
>
Ingrurunea
Ematen
dira portaerak testuinguru soziokultural zehatz horrtean kokatu behar
ditugu, behatu duguna, testuinguru horren arabera ulertu behar da
ezinbestean. Hau da, zer nolako portaerak ahalbidetzen, onartze,
bultzaten edo ekiditen ditu ingururne horrek? Inguruak portaeran duen
eragina..
1.2
DATUAK NOLA ERREGISTRATU DIREN pentsatu eta antolatu behar dugu.