viernes, 3 de abril de 2015

IKERKETA METODOAK







BEHAKETA

Behaketa, definizioz errealitatea zuzenean deskribatzeko ahalegintzat ulertu ohi da. Beraz, gertaera bere ingurune naturalean sortzen den eran deskribatzea luke helburu. Kasu honetan, ikastetxeko errealitatean kokatuko gara. Beraz, Irakasleak eta ikasleen arteko komunikazio eta jokabide modu zehatzei buruzko informazioa jasotzeko tresna gisa erabili dezakegu

Dena dela, behaketa egin eta bertan jasotako informazioa interpretatu aurretik, baldintza batzuk hartu behar dira kontuan. Behaketa behatzailearen ikuspegiaren araberako izango da beti, horregatik errealitatearen ikuspegi zatikatua bakarrik jaso dezake. Bestetik behatutako jokaera oro egoeraren berezko faktoreek eragiten dute eta jokaera hori sortu duten hasierako baldintzak zehaztea beharrezko izan arren, ez da hori egingo.

Bestetik, pertsonen jokaera behatuko dugunez, rol-joko bat dela ezin ahantzi dezakegu (hauek interpretazio subjetiboak dituzte).

Bukatzeko, ikertzailearen balio-hierarkiak, ikasitakoak, jasotako edukiek eta kulturak behaketan eta datuen interpretazioan eragitearen arriskua izan behar dugu kontuan, beti egongo baita aukera behaketaren objeturen batekin enpatizatzeko eta aurkako jarrera pizteko.

Behaketa egiten hasi aurretik zehaztu beharrekoa:

1.1 ZER BEHATU NAHI DA?
> Parte-hartzaileak
Subjetu eta objetuak
> Ingrurunea
Ematen dira portaerak testuinguru soziokultural zehatz horrtean kokatu behar ditugu, behatu duguna, testuinguru horren arabera ulertu behar da ezinbestean. Hau da, zer nolako portaerak ahalbidetzen, onartze, bultzaten edo ekiditen ditu ingururne horrek? Inguruak portaeran duen eragina..

1.2 DATUAK NOLA ERREGISTRATU DIREN pentsatu eta antolatu behar dugu.